Bedford-Copenhagen Learning Exchange

November 11th, 2015  |  Tilbage til autens projects, workshops

Fremlæggelse af Peter Thornes til det afsluttede møde. Forskellge på det britiske og danske skolesystem.

Fremlæggelse af Peter Thornes til det afsluttede møde.

Over de sidste to år har vi haft fire besøg i Bedford og fire besøg i København. Comenius projektet er måske slut for denne gang,  men  udviklingen forsætter.

Det har været et spændende projekt med konstant udforskning af egen og britisk praksis. Der er taget inspiration med hjem og også delt ud til vores britiske gæster. Tilbage står vi med endnu mere inspiration, viden om os selv og nye kollegaer. Både rundt om på de københavnske skoler men ikke mindst på skolerne i og omkring Bedford.

Autens er netop hjemvendt fra den afsluttende konference i Bedford, hvor samarbejdet blev officielt afsluttet og erfaringer blev delt. En af de store aftryk de danske besøg har gjort på de engelske skoler og skoleledere er vores høje niveau af tillid. Tillid mellem ledelsen og lærerne og i høj grad tilliden til vores elever. Udvekslingen har givet dem forkortelsen WWDD; What Would the Danes Do? Et spørgsmål der bliver brugt når englænderne kommer på dybt vand i deres vej til at vise mere tillid og bruges til at huske, at der er andre løsninger end dem de plejer. Det er både sejt og modigt.

Fra de engelske skoler har især de rig læringsmiljøer fået en del besøgende til at tabe kæben og deres enorme fokus på den enkelt elevs fremgang og læring. En ting er sikkert. Når man møder andre skoler med nysgerrighed og åbenhed kan man ikke undgår også at stille sig selv og sin egen praksis sunde spørgsmål.

Det har været en fornøjelse at være med og det er helt sikkert ikke sidste gang at vi stikke snuden forbi Bedford.

Hvis du har nogle spørgsmål vedr. vores Comenius projekt, andre af vores studieturer eller selv har lyst til en studietur kan du kontakte os her.

SØG

->

SKOLEN SKABER VI SAMMEN!

Vi elsker udfordringer! Umulige situationer, hvor vi sammen løfter tingene til godt og bedre – på måder som den rette proces kan skabe en iderig, kreativ tilgang til.

Vi bruger krudt på forskning i læring, fysiske læringsmiljøer, hjerner, fremtid, IT & læring og meget mere. Vi har en anerkendende, åben tilgang – og lader denne tilgang gennemsyre de samarbejdsprocesser, som vi designer og faciliterer, og de projekter, vi leder.

Vi bygger på Teori U, på positiv psykologi – og på en brændende ambition om, at vi sammen forbedrer liv og læring for mennesker og dermed forbedrer menneskers livsmuligheder.

Teori U handler om at ”lede ud fra fremtiden, som den viser sig”. Vi er som organisationer i et konstant mixet felt af fortid-nutid-fremtid. Vi arbejder med jer for at finde vejen sammen ind i en ny fremtid, vi alle er medskabere af.