High Tech High – og filmen alle snakker om

August 21st, 2017  |  Tilbage til autens projects, nyheder

most likely to succeedVil I se en film hos jer, der for alvor sætter skole til debat? Og vil I udforske metoder til at bygge motiverende elevprojekter op med høj kvalitet i elevarbejdet?

High Tech High er en af de mest omtalte skoler i verden. High Tech High består af 13 charter schools i San Diego –  elementary schools, middle schools og high schools – som bygger på samme metoder og filosofi om at skabe lige muligheder for alle.

Det, som især vækker respekt, er deres markante resultater med at lukke “the gap” og for alvor mindske betydningen af social baggrund.

CEO og founder af HTH, Larry Rosenstock, er en af vore nære venner her i Autens. Larry Rosenstock og Jean Kluver har netop været i Danmark, og vi mærker stor interesse for at høre nærmere om deres tænkning og metoder. Både Lene og Mette har selv haft fornøjelsen af at være med helt inde bag kulisserne på skolerne i Californien for at forstå, hvordan de arbejder for at skabe de resultater, som de gør.

Metoderne gør en forskel Vi har flere af deres metoder i værktøjskassen tilpasset dansk kontekst og kommer gerne ud. Vi har også et tæt samarbejde med en fælles HTH-ven David Price, founder i Engaging Learning, forandringskonsulent og forfatter af best-seller bogen indenfor skolefeltet “Open – How we will live, learn and work in the future“.

Skolerne er portrætteret i den meget omtalte debat-dokumentar Most Likely To Succeed om skole og uddannelse i lyset af den fremtid, vi står overfor.

Vil I se filmen? Vi sætter gerne en fremvisning op hos jer. Nogle spændende timer, hvor filmen er et godt afsæt til at debatere skole i nutid og fremtid med jeres kolleger, medarbejdere, politikere, forældre, elever og andre samarbejdspartnere. Tag fat i os på lene@autens.dk.

 

SØG

->

SKOLEN SKABER VI SAMMEN!

Vi elsker udfordringer! Umulige situationer, hvor vi sammen løfter tingene til godt og bedre – på måder som den rette proces kan skabe en iderig, kreativ tilgang til.

Vi bruger krudt på forskning i læring, fysiske læringsmiljøer, hjerner, fremtid, IT & læring og meget mere. Vi har en anerkendende, åben tilgang – og lader denne tilgang gennemsyre de samarbejdsprocesser, som vi designer og faciliterer, og de projekter, vi leder.

Vi bygger på Teori U, på positiv psykologi – og på en brændende ambition om, at vi sammen forbedrer liv og læring for mennesker og dermed forbedrer menneskers livsmuligheder.

Teori U handler om at ”lede ud fra fremtiden, som den viser sig”. Vi er som organisationer i et konstant mixet felt af fortid-nutid-fremtid. Vi arbejder med jer for at finde vejen sammen ind i en ny fremtid, vi alle er medskabere af.