

Mød autens
Vi er et passioneret konsulenthus, der siden 2005 har været frontløbere i skoleudvikling, nytænkning af pædagogisk praksis, innovative læringsmiljøer og udvikling af skole- og uddannelsesbyggerier. Vores mission er at skabe stærke livsmuligheder for alle børn og unge i den fremtid, der er på vej. Alle, I vil møde fra Autens, brænder for at skabe positive forandringer sammen med jer.
Autens er med 20 års engageret arbejde for børn og unges vilkår i vores skole- og uddannelsessystemer blandt landets mest erfarne konsulenthuse på sit område. Vi har et stærkt globalt netværk og leder Global Schools Alliance, søsterselskabet Autens Pasifika i New Zealand, er ekspertrådgivere i OECD regi og aktive i førende ekspert- og forskningsnetværk indenfor læringsmiljøer.
Tag fat i os – vi glæder os til at udvikle med jer.
autens teamet

Lene Jensby Lange
Indehaver og direktør
Lene er en internationalt anerkendt ekspert i skoleudvikling, læringsmiljøer og pædagogisk innovation. Hun rådgiver skoler, uddannelsesinstitutioner og kommuner i hele landet såvel som globalt.
Lene leder Global Schools Alliance, er inviteret ekspert i OECD’s Education 2030, vice chair i A4LE Europe og sidder løbende i advisory boards. Hun er co-founder af Link Online Learners og medlem af bl.a. HundrED Academy.

Sandra Jenkins
Partner og direktør,
Autens Pasifika
MEdLd (1st Class Hons), PGDipEdLd
Sandra leder Autens Pasifika i New Zealand og er en varm, indsigtsfuld og visionær forandringsfacilitator. Hun rådgiver skoler og ledere i læringsledelse, teamteaching, læringshubs og personaliseret læring – altid med blik for helhed og mennesker.
Hun er akkrediteret ministeriel rådgiver i NZ og tidligere skoleleder, bl.a. på Freemans Bay School, hvor hun skabte banebrydende læringsmiljøer med international gennemslagskraft.

JOHaNNE STEGE PHILIPSEN
Innovationschef, PhD
Johanne leder projektudvikling og innovation hos Autens og står bag mange af vores partnerskaber. Hun udvikler projektbaserede undervisningsforløb i tæt samspil med elever og sikrer et solidt, evidensbaseret fundament.
Med en PhD i idéudvikling, procesfacilitering og teamsamarbejde forener hun akademisk dybde med praksisnær innovation – altid med fokus på fremtidens læring.

Birgit SCHØN
Leder af praksisudvikling - PBL, AI og engagerende læreprocesser
Birgit er en knivskarp didaktiker med indgående praksiserfaring og stærk teoretisk ballast. Hun hjælper lærerteams og ledelser med at skabe didaktisk innovation og engagerende undervisning, der virker – helt ind i klasseværelset.
Hun støtter især skoler i udvikling af projektbaseret læring, cooperative learning, teamsamarbejde, AI m.m.
Birgit har mange år som både lærer, udskolingsleder og konsulent bag sig og læser p.t. en master i IT-didaktisk design.

Lisa SCHMIDT LARSEN
Designleder
Lisa designer innovative læringsmiljøer, laver bygningsanalyser og varetager produktionsledelsen omkring mange af vores hands-on workshops – og ikke mindst vores Learning Space Design Lab™️.
Lisa har en master i space planning på toppen af en bachelor i arkitektur og design.

EMMA BOCK
Proceskonsulent
Emma har siden 8. klasse arbejdet med didaktisk udvikling ud fra et elevperspektiv og er en erfaren oplægs- og workshopholder både i Danmark og internationalt.
Hun har en nøglerolle i vores inddragelsesprocesser med elever og studerende og dokumenterer brugerinput i vores samskabende processer.
Emma har en sundhedsfaglig bachelor og baggrund som eliteatlet.

KAREN HORUP
Projektmedarbejder, pædagogik
Karen supporterer vores forskellige brugerprocesser og workshops og bidrager med opsamling af input herfra.
Karen læser kandidat i pædagogik på Københavns Universitet.

Laura Axelsen
Projektmedarbejder, arkitekt
Laura varetager vores modelbyggeri og tegner med på vores læringsmiljøprojekter.
Laura har en bachelor i både landskabsarkitektur og idræt og er i gang med kandidatuddannelsen på Arkitektskolen.

ALEX BELL
Leder af Autens Britannia
Alex leder vores Londonkontor. Han er en verdensklasse ledercoach med stærke kompetencer i at omsætte strategi til praksis.
Han er tidligere skoleleder og står bag Portland Education, Xtalks og Link Online Learners. Senest har han grundlagt YES-fest – Youth Eco Summits – der opbygger børn og unges kærlighed til og handlekraft for natur, klima og vores fælles verden.

Bronwyn Edmunds
Konsulent, Autens Pasifika
Bron er vores person på gulvet i Australien. Hendes inspirerende energi og dybe forståelse af læring gør hende til en fantastisk facilitator, rådgiver og partner for skoler, når de udforsker nye veje indenfor læring og læringsmiljøer.
Bron er lærer og har tidligere arbejdet med skoleledelse i New Zealand.
VIL DU VÆRE EN DEL AF AUTENS?
Bør vi kende hinanden? Vi er altid nysgerrige på nye samarbejdsflader og måske kommende kolleger.Skriv til hej@autens.dk
GDPR: Hvis du sender en ansøgning, giver du samtidig tilladelse til, at Autens må opbevare og behandle dine oplysninger i op til 1 år.
VI HAR BLANDT ANDRE ARBEJDET MED...
Kommuner
Vi har arbejdet for og med næsten halvdelen af landets 90 kommuner. Fx Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Bedford Borough, Fredensborg Kommune, Frederiksberg Kommune, Fredericia Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Helsingør Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Københavns Kommune, Leicestershire County Council, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Slagelse Kommune, Silkeborg Kommune, Sønderborg Kommune, Århus Kommune, Vejen Kommune og mange flere.
Skoler
Vi har arbejdet for og med mere end 120 skoler. Fx American School Barcelona, Bakkegårdsskolen, Bakkeskolen, Bellahøj Skole, Blovstrød Børne- og læringsby, Borgerskolen, American School Barcelona, Brøndby Strand Skole, Byens Skole, Carolineskolen, Engelsborgskolen, Fløng Skole, Funder-Kragelund Skole, Gentofte Skole, Gesher School London, Hedehusene Skole, Hellerup Skole, Helsingør Skole, Helsingør Musikskole, High Tech High, Hillerødsholmskolen, Hillerød Vest Skolen, Himmelev Skole, Hvinningdalskolen, Høsterkøb Skole, Leragergård specialskole, Lillevang Skole, Lundtofte Skole, Islev Skole, Katrinebjergskolen, Klostermarkskolen, Kokkedal Skole, Lindebjergskolen, Læringshuset, Hedehusene Skole, Charlotteskolen, Matthew Moss High School, Munkegårdsskolen, Mølleholmskolen, Mørkhøj Skole, VEGA Schools (Delhi), Nivå Skole, Nordre Skole, Ny Hollænderskolen, Ole Rømer Skolen, Ordrup Skole, Pedersborg Skole, Rathlouskolen, Reerslev Skole, Rødding Skole, Samsøgades Skole, Sct. Jørgens Skole, Sct Knuds skole, Skolen på Hannemanns Allé, Sengeløse Skole, Skanderup Efterskole, Skolen på Nyelandsvej, Skovgaardsskolen, Skovshoved Skole, Solbjergskolen, Sophienborgskolen, Station Next, Søgårdsskolen, Tjørnegårdsskolen, Torstorp Skole, Ørestad Skole, Østervangskolen, Ådalens Privatskole, 10.klassecenteret i Gentofte og mange flere.
Ungdomsuddannelser
Aurehøj Gymnasium, College 360 (tidl. Teknisk Skole Silkeborg), Learnmark, Roskilde Tekniske Skole, Høje Taastrup Gymnasium, Ørestad Gymnasium.
Videregående uddannelser
AHelsinki University, Kaunas university of Technology, Learnmark, Loughborough College (UK), Metropol, Parkwood Academy (UK), Sosu C – learning lab, SOSU Fyn, SOSU Nord, SOSU Silkeborg, Tampere University of Applied Science, UCR – Uddannelsescenter Roskilde
/Slagteriskolen, University College Leeds, University College Lillebælt, University College Nordjylland (UCN), VIA University College (Horsens + Randers) m.fl.
Organisationer & virksomheder
Advancis, ADI Scuola, A P Møller Fonden, Association for Learning Environments, Bedford Borough Learning Exchange (repræsenterer >100 skoler i Bedford), CEDEFOP, Danmarks Privatskoleforening, EACT Academy Trust (UK), Edge Foundation, EU (Center for Erhvervsuddannelser), Femern Bælt A/S, Global Schools Alliance, Link Online Learners, Helsinki University Innokas project, Human Scale Education (UK), HundrED, KMD i Aarhus, OECD, Oxfam, Pinnacle, SSAT Academy Trust (UK), Udenrigsministeriet, Universefonden m.fl.
Rådgiverbranchen
Sweco Architects, Adept Architects, C.F. Møller (Norge), COWI, Dahl & Lindhardtsen, D-K2, Educational Arts Ltd, Friis & Moltke Arkitekter, Henning Larsen Arkitekter, Kjær & Richter, KUBEN Management, Mike Davies (UK), Lene Vendelbo, Nøhr & Sigsgaard, Pinnacle UK, Rambøll, RUM, Serious Games Interactive, Space Design (UK), Sweco – og en lang række arkitekt- og ingeniørfirmaer i forbindelse med skolebyggerier.
Dagsinstitutioner, fritidsordninger, klubber m.m,
Blovstrød børnehuse, Børnehuset Skovmosen, Børnehuset Skrænten, Klub Bakkens Hjerte, Klub Fiolen, Klub Svanen, Lundtofte Børnehus, Marslev børnehus, Ordrup Fritidscenter, Vrå Børnehus samt SFO’er på en god række af ovennævnte skoler.
Hvad siger vores kunder
Bøger

PLANNING LEARNING SPACES
Planning Learning Spaces udkom efteråret 2019 og samler de bedste input fra 20 førende internationale eksperter i en guide til design af læringsrum skrevet til arkitekter, skolefolk og skoledesignere. Lene har bidraget til bogen med afsnit om inddragelse og samskabelse – og hvordan læringsrum spiller sammen med hele læringskulturen. Sir Ken Robinson og Herman Hertzberger har begge skrevet forord til bogen, som også får gode ord med på vejen af Andreas Schleicher.

SPAZI ED EDUCAZIONE
Spazi ed Educazione udkom i efteråret 2019 og samler forskningsbidrag om læringsmiljøer fra ledende italienske kræfter omkring Bologna Universitet med professor Vanna Gheradi i spidsen. Lene har bidraget med et kapitel til bogen om “How the organization of spaces influences on education”, hvor hun peger på, at skolers rumlige organisering må gå nye veje i takt med fleksible og dynamisk organiserede læreprocesser med eleven i centrum.


Skolen på Hannemanns alle skyder op af jorden

Vrå Børne- og kulturhus indviet

Erlev Skole vinder årets skolebyggeri

21st. skills (USA): Kreativitetskompetencen – podcast med Lene

21st. skills (USA): Kollaboration – podcast med Lene

Skolen i Bymidten nomineret til årets skolebyggeri 2020

Lene med i Tænketank om unges fritidsliv og mentale sundhed
