
Sundby Skole vinder WAF Education 2022
Vi kniber os selv lidt i armen og er fantastisk stolte over at Sundby Skolen
Autens er et passioneret konsulenthus drevet af at skabe fantastiske livsmuligheder for alle gennem nytænkning af pædagogiske, organisatoriske og fysiske rammer om børn og unges liv og læring i lyset af fremtiden, der er på vej. Alle, I vil møde fra Autens, brænder for at skabe positive forandringer sammen med jer.
Autens er grundlagt i 2005 og er et af Danmarks ledende og nok mest erfarne konsulenthuse indenfor skoleudvikling, innovative læringsmiljøer, pædagogiske byggerier og samskabende brugerprocesser på børne-, unge- og uddannelsesområdet.
Vi inspirerer, samskaber, træner, udvikler, designer og sætter i værk i tæt samspil med lærere, pædagoger, børn, unge, skolekonsulenter, ejendomsfolk, arkitekter og mange flere for at løfte skoler, børnehuse, klubber og uddannelsesinstitutioner herhjemme og verden over.
Vores netværk er stærkt, globalt og inspirerende. Vi har vores søsterselskab Autens Pasifika i New Zealand – og derimellem ligger hele verden. Vi leder Global Schools Alliance – et netværk for nogle af verdens mest toneangivende skoler som f.eks. High Tech High, USA, Liger Leadership Academy og Green School. Vi er aktive i Association for Learning Environments Europe, som har stærke links til nyeste forskning på området.
I marts 2022 fulgte Orgelfabrikken, vores eget kreative udviklingshus, så alle kan få mulighed for at opleve værdien af at arbejde med udvikling i inspirerende rammer.
Grib fat i os. Det er derfor, vi er her!
Lene er en internationalt efterspurgt forandringsdriver, konsulent og oplægsholder indenfor fremtidens skole, nytænkning af praksis, udvikling af skole- og uddannelsesbyggerier såvel som design af læringsmiljøer.
Sandra leder Autens Pasifika, vores NZ kontor. Hun er en klog, vidende og inspirerende forandringsfacilitator med et skarpt blik for mennesker, helhed og vision. Hun er helt på hjemmebane som udviklingskonsulent for ledere og lærere, når vi taler læringsledelse, læringshubs, teamteaching og personaliseret læring. Hun er akkrediteret ministeriel rådgiver i NZ gennem Momentum Learning.
Sandra har mange år som skoleleder bag sig, hvor hun senest på Freemans Bay school renoveret gennemgribende og skabt innovative læringsmiljøer, der har givet genlyd verden over.
Peter understøtter skoler, teams og ledelser i projektbaserede læringsformer, entreprenørskab, elevdeltagelse, kreativitet og meget mere. Peter har som lærer gennem 10 år selv arbejdet projektbaseret i et professionelt læringsfællesskab, han har udfyldt ledelsesroller på skoler og drevet forandringsprocesser.
Johanne leder og udvikler vores evidensbaserede fundament og kompetenceindsats. Og så faciliterer hun udviklings- og forandringsprocesser. Hun har en PhD inden for idéudvikling, procesfacilitering og team samarbejde.
Magdalene varetager med sin baggrund i pædagogik og performancedesign mange af vores brugerprocesser såvel som dokumentationen af brugerstemmer fra både børn og voksne.
Emma har siden 8. klasse arbejdet indgående med det 21. århundredes kompetencer fra et elevperspektiv og er en erfaren og inspirerende workshop- og oplægsholder for både lærere, pædagoger og elever. Emma har løst opgaver i ind- og udland for både Microsoft, Styrelsen for IT & Læring og Autens. Hun varetager typisk elevinddragelse og elevstemmen i vores mange udviklingsprojekter og skolebyggerier.
Laust hjælper til med modelbryggerier og grafisk arbejde.
De fleste af ugens dage er han på DTU, hvor han læser Bygnings Design.
Ian er en vigtig mand i vores konsulentkorps, der støtter lærere i udviklingen af projektbaseret læring og opbygningen af en god værktøjskasse med skøn positiv gejst og legende tilgang.
Lise Lotte har været tre år hos Autens med fuldt fokus på projektbaseret læring i kompetenceudviklingsforløb for skoler rundt om i landet. Hun er nu tilbage som lærer og lægger lejlighedsvis vejen forbi workshops og kurser i Autensregi.
Alex er en verdensklasse ledercoach med mere end 2.400 sessions og skoleledertræninger under frakken – senest i samarbejde med Eden Project om pædagogik for bæredygtighed. Han har lang erfaring fra skoleledelse i London med Ofsted bedømmelsen Outstanding. Han er en yderst erfaren strategi-til-praksis konsulent, der hjælper med at få tingene til at ske. Selv står han bag Portland Education og Xtalks, og sammen med blandt andre Lene har han grundlagt Link Online Learners.
Bronwyn er vores person på gulvet i Australien, og bringer autens metoder og partnerskaber to skoler og arkitekter i Pasifika regionen sammen med Sandra. Hendes inspirerende energi og dybe forståelse af læring, gør hende til en fantastisk facilitator, rådgiver og partner for skoler når de undersøger nye fronter indenfor læring og læringsmiljøer.
Vi har til huse i Orgelfabrikken i Lyngby, et sted vi har omdannet til et kreativt hus med møde- og workshoplokaler, der ikke hænger på træerne andre steder. Lige sådan et sted, vi selv elsker 🙂
Kom endelig og lej jer ind for en dag til møder, udviklingsprocesser og andet godt, der kan bruge et sted med kant og atmosfære. Vi faciliteterer hjertens gerne, og I er også velkomne til at bruge lokalerne på egen hånd. Læs mere her.
Huset ligger som en god lille hemmelighed i en baggård på Lyngby Hovedgade bag Byretten og Nordea. Det var indtil 2016 hjem for Frobenius Orgelbyggeri. Her er 7 minutters gang til stationen og 3 minutter til motorvejen.
Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Ballerup Kommune, Bedford Borough, Fredensborg Kommune, Frederiksberg Kommune, Fredericia Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Helsingør Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Københavns Kommune, Leicestershire County Council, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Slagelse Kommune, Silkeborg Kommune, Sønderborg Kommune, Århus Kommune m.fl.
Bakkegårdsskolen, Bakkeskolen, Blovstrød Børne- og læringsby, Borgerskolen, Byens Skole, Carolineskolen, Engelsborgskolen, Fløng Skole, Funder-Kragelund Skole, Gentofte Skole, Hedehusene Skole, Hellerup Skole, Helsingør Skole, Helsingør Musikskole, High Tech High, Himmelev Skole, Høsterkøb Skole, Islev Skole, Klostermarkskolen, Kokkedal Skole, Lindebjergskolen, Læringshus Nærheden – Hedehusene Skole og Charlotteskolen, Matthew Moss High School, Munkegårdsskolen, Mølleholmskolen, Mørkhøj Skole, VEGA Schools (Delhi), Nivå Skole, Nordre Skole, Ny Hollænderskolen, Ole Rømer Skolen, Ordrup Skole, Pedersborg Skole, Rathlouskolen, Reerslev Skole, Rødding Skole, Samsøgades Skole, Sct. Jørgens Skole, Sct Knuds skole, Sengeløse Skole, Skanderup Efterskole, Skolen på Nyelandsvej, Skovgaardsskolen, Skovshoved Skole, Station Next, Søgårdsskolen, Tjørnegårdsskolen, Torstorp Skole, Østervangskolen, Ådalens Privatskole, 10.klassecenteret i Gentofte, m.fl. – og en lang række skoler i København og Bedford (UK) i forbindelse med dansk-engelske partnerskaber.
Aurehøj Gymnasium, College 360 (tidl. Teknisk Skole Silkeborg), Learnmark, Roskilde Tekniske Skole, Høje Taastrup Gymnasium, Ørestad Gymnasium.
Aalborg Universitet, Helsinki University, Kaunas university of Technology, Learnmark, Loughborough College (UK), Metropol, Parkwood Academy (UK), Sosu C – learning lab, SOSU Fyn, SOSU Nord, SOSU Silkeborg, Tampere University of applied Science, UCR – Uddannelsescenter Roskilde
/Slagteriskolen, University College, University College Lillebælt, VIA University College Nordjylland (UCN) m.fl.
Advancis, Association for Learning Environments, Bedford Borough Learning Exchange (repræsenterer >100 skoler i Bedford), CEDEFOP, Danmarks Privatskoleforening, EACT Academy Trust (UK), Edge Foundation, EU (Center for Erhvervsuddannelser), Global Schools Allliance, Link Online Learners, Helsinki University Innokas project, Human Scale Education (UK), HundrED, KMD i Aarhus, SSAT Academy Trust (UK), Universefonden m.fl.
Aarstiderne Arkitekter/Sweco Architects, Adept Architects, C.F. Møller (Norge), COWI, D-K2, Educational Arts Ltd, Friis & Molkte Arkitekter, Henning Larsen Arkitekter, KUBEN Management, Mike Davies (UK), Nøhr & Sigsgaard Arkitekter, Rum, Space Design (UK), Sweco – og en lang række arkitekt- og ingeniørfirmaer i forbindelse med tilbudsgivning på større byggerier./
Blovstrød børnehuse, Børnehuset Skovmosen, Børnehuset Skrænten, Klub Bakkens Hjerte, Klub Fiolen, Klub Svanen, Marslev børnehus, Ordrup Fritidscenter, Vrå Børnehus samt SFO’er på en god række af ovennævnte skoler.
Planning Learning Spaces udkom efteråret 2019 og samler de bedste input fra 20 førende internationale eksperter i en guide til design af læringsrum skrevet til arkitekter, skolefolk og skoledesignere. Lene har bidraget til bogen med afsnit om inddragelse og samskabelse – og hvordan læringsrum spiller sammen med hele læringskulturen. Sir Ken Robinson og Herman Hertzberger har begge skrevet forord til bogen, som også får gode ord med på vejen af Andreas Schleicher.
Spazi ed Educazione udkom i efteråret 2019 og samler forskningsbidrag om læringsmiljøer fra ledende italienske kræfter omkring Bologna Universitet med professor Vanna Gheradi i spidsen. Lene har bidraget med et kapitel til bogen om “How the organization of spaces influences on education”, hvor hun peger på, at skolers rumlige organisering må gå nye veje i takt med fleksible og dynamisk organiserede læreprocesser med eleven i centrum.
Vi kniber os selv lidt i armen og er fantastisk stolte over at Sundby Skolen
Skolen på Hannemanns Alle, lige ved Royal Arena i Københavns Ørestad vokser op af jorden.
Nordjylland har fået en fin ny skole og børnehus i Vrå. Det hele er bygget
Haderlev Syds nye skole, Erlev skole har vundet året skolebyggeri 2021, uddelt af Nohrcon! Der
Lene taler i denne podcast med West Virginia Department of Education om det 21. århundredes
Hør Lene udfolde begrebet i samtale med West Virginia Department of Education. Hvad er forskellen