find ud af mere om


Hvem er autens
Autens er grundlagt i 2005 og er et af Danmarks ledende og nok mest erfarne konsulenthuse indenfor skoleudvikling, innovative læringsmiljøer, pædagogiske byggerier og samskabende brugerprocesser på børne-, unge- og uddannelsesområdet. Vi går foran med nye dagsordener for skole og læringsmiljøer både herhjemme og internationalt og har bidraget til lærings- og undervisningsbyggerier for over 4 mia. kr.
Uddannelse er en af de helt centrale elementer i at skabe gode liv og understøtte en velfungerende verden for mennesker, natur og klode. Med et farvel til tidligere tiders industrisamfund sætter vi ben i en internationalt forbundet verden af kompleksitet, deltagelse, nye videnbegreber, innovative teknologier og hastige forandringer. Vores viden om neurologi og læring såvel som indsigt i de udfordringer, potentialer og kompetencebehov, der tegner sig i fremtidens samfund, forpligter til at gentænke rammerne om menneskers udvikling og læring fra barn til voksen.
Vores mission er at nytænke og udvikle vedkommende, lærende fremtider i samspil med brugerne, inspireret af pædagogisk forskning, innovativ praksis, det 21. århundredes kompetencer og visionære fremtider – med børn og unge i centrum. Vi lægger vægt på at skabe mange veje til læring med fokus på fællesskaber, motivation, kreativitet, leg, kollaboration, handlemuligheder og interaktion med omverdenen – og vi skaber læringsrum, som kommunikerer denne fortælling klart.
Autens’ nære netværk er stærkt, globalt og inspirerende. Vi leder bl.a. Global Schools Alliance – et netværk for nogle af verdens mest toneangivende skoler som f.eks. High Tech High, USA, Liger Leadership Academy og Green School. Det er et aktivt netværk, som vi hyppigt trækker ind i opgaveløsningen, hvor det er relevant. Der bliver også tit trukket i os til keynotes, podcasts, artikler og tænketanksopgaver m.m. verden over, ligesom vi selv aktivt sætter initiativer igang, der bidrager til den forandring, vi arbejder for.
Alle, I vil møde fra Autens, brænder for at skabe positive forandringer sammen med jer. Vi vil samskabe børnehuse, skoler og uddannelsessteder, hvor børn, unge og voksne oplever hverdagen som meningsfuld, medrivende og lærerig, og hvor lærere, pædagoger m.fl. med stor entusiasme og nysgerrighed folder verden ud på spændende måder for og med børn og unge og altid selv er i læring. Verden er et fantastisk sted – og kun fantasien sætter grænser for mulighederne.
autens teamet


Lene Jensby Lange
Indehaver og direktør
Lene er en internationalt efterspurgt forandringsdriver, konsulent og oplægsholder indenfor fremtidens skole, nytænkning af praksis, udvikling af skole- og uddannelsesbyggerier såvel som design af læringsmiljøer.


Thorbjørn Bergqvist
Innovations- og uddannelses-konsulent office manager
Thorbjørn varetager projektledelse og brugerprocesser på større udviklingsprojekter, typisk skole- og uddannelsesbyggerier såvel som læringsmiljøprojekter. Han er certificeret Learning Space Design Lab™️ facilitator. Han varetager desuden vores prækvalifikationer i samarbejde med arkitektfirmaer omkring skole- og uddannelsesbyggerier.


Lise Lotte Dagger
Education Pioneer Consultant
Lise Lotte understøtter skoler og teams i projektbaserede læringsformer, entreprenørskab, elevdeltagelse og meget mere som pioner og praksiskonsulent. Lise Lotte har som lærer gennem 10 år arbejdet projektbaseret og med professionelle læringsfællesskaber og har arbejdet med forandringsledelse på skoler.


Peter Frederiksen
Seniorkonsulent
Peter understøtter skoler, teams og ledelser i projektbaserede læringsformer, entreprenørskab, elevdeltagelse, kreativitet og meget mere. Peter har som lærer gennem 10 år selv arbejdet projektbaseret i et professionelt læringsfællesskab, han har udfyldt ledelsesroller på skoler og drevet forandringsprocesser.


Lisa Schmidt Larsen
Kreativ Koordinator
Lisa designer innovative læringsmiljøer, leder indretningsprojekter og bygger modeller og prototyper, som vi bruger til Learning Space Design Lab™️.


Emma Bock
Konsulent
Emma har siden 8. klasse arbejdet indgående med det 21. århundredes kompetencer fra et elevperspektiv og er en erfaren og inspirerende workshop- og oplægsholder for både lærere, pædagoger og elever. Emma har løst opgaver i ind- og udland for både Microsoft, Styrelsen for IT & Læring og Autens. Hun varetager også elevinddragelse og elevstemmen i vores mange udviklingsprojekter og skolebyggerier.


Ida Raben-Levetzau
Konsulent
Ida har siden 8. klasse arbejdet indgående med det 21. århundredes kompetencer fra et elevperspektiv og er en erfaren og inspirerende workshop- og oplægsholder for andre elever og lærere. Hun har løst opgaver i ind- og udland for både Microsoft, Styrelsen for IT & Læring og Autens. Ida har desuden indgående indsigt i nye læringsformer i praksis med en New Zealandsk vinkel med innovative læringsmiljøer, hvor hun har været i praktik i en længere periode.


louise Wisler Glenthøj
Projektkoordinator
Louise arbejder med pædagogisk udvikling, brugerprocesser, dokumentation og workshopværktøjer på dagtilbuds-, skole- og fritidsområdet. Hun har fingeren på evidenspulsen og koordinerer mange af vores kompetenceudviklingsindsatser og læringsmiljøprojekter, hun er uddannet pædagog og kandidat i pædagogisk sociologi med speciale i pædagogik, kreativitet og innovation.


Catrine
Regnskabschef
Catrine kører husets økonomiafdeling.


Magdalene Elbek
Projektmedarbejder
Magdalene studerer til daglig Performance Design + Pædagogik og Uddannelsesstudier på RUC, men frem til vinteren 2020, er hun i praktik hos Autens.
Magdalene er særligt interesseret i pædagogiske processer og læringsmiljøer. I Autens indgår hun som projektmedarbejder på diverse projekter samt udvikler og faciliterer workshops indenfor læringsmiljødesign- og udvikling
Catrine
Økonomichef
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Suna
Konsulent
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Marianne
Konsulent
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Ian
Konsulent
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
HVEM ARBEJDER VI MED?
Kommuner
Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Ballerup Kommune, Bedford Borough, Fredensborg Kommune, Frederiksberg Kommune, Fredericia Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Helsingør Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Københavns Kommune, Leicestershire County Council, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Slagelse Kommune, Silkeborg Kommune, Sønderborg Kommune, Århus Kommune m.fl.
Skoler
Bakkegårdsskolen, Bakkeskolen, Blovstrød Børne- og læringsby, Borgerskolen, Byens Skole, Carolineskolen, Engelsborgskolen, Fløng Skole, Funder-Kragelund Skole, Gentofte Skole, Hedehusene Skole, Hellerup Skole, Helsingør Skole, Helsingør Musikskole, High Tech High, Himmelev Skole, Høsterkøb Skole, Islev Skole, Klostermarkskolen, Kokkedal Skole, Lindebjergskolen, Læringshus Nærheden – Hedehusene Skole og Charlotteskolen, Matthew Moss High School, Munkegårdsskolen, Mølleholmskolen, Mørkhøj Skole, VEGA Schools (Delhi), Nivå Skole, Nordre Skole, Ny Hollænderskolen, Ole Rømer Skolen, Ordrup Skole, Pedersborg Skole, Rathlouskolen, Reerslev Skole, Rødding Skole, Samsøgades Skole, Sct. Jørgens Skole, Sct Knuds skole, Sengeløse Skole, Skanderup Efterskole, Skolen på Nyelandsvej, Skovgaardsskolen, Skovshoved Skole, Station Next, Søgårdsskolen, Tjørnegårdsskolen, Torstorp Skole, Østervangskolen, Ådalens Privatskole, 10.klassecenteret i Gentofte, m.fl. – og en lang række skoler i København og Bedford (UK) i forbindelse med dansk-engelske partnerskaber.
Ungdomsuddannelser
Aurehøj Gymnasium, College 360 (tidl. Teknisk Skole Silkeborg), Roskilde Tekniske Skole.
Videregående uddannelser
Aalborg Universitet, Helsinki University, Kaunas university of Technology, Learnmark, Loughborough College (UK), Metropol, Parkwood Academy (UK), Sosu C – learning lab, SOSU Fyn, SOSU Nord, SOSU Silkeborg, Tampere University of applied Science, UCR – Uddannelsescenter Roskilde
/Slagteriskolen, University College, University College Lillebælt, VIA University College Nordjylland (UCN) m.fl.
Organisationer & virksomheder
Advancis, Bedford Borough Learning Exchange (repræsenterer >100 skoler i Bedford), CEDEFOP, Danmarks Privatskoleforening, EACT Academy Trust (UK), Edge Foundation, EU (Center for Erhvervsuddannelser), Global Schools Allliance, Helsinki University Innokas project, Human Scale Education (UK), HundrED, KMD i Aarhus, SSAT Academy Trust (UK), Universefonden m.fl.
Rådgiver-branchen
Aarstiderne Arkitekter, Adept Architects, C.F. Møller (Norge), COWI, D-K2, Educational Arts Ltd, Friis & Molkte Arkitekter, Henning Larsen Arkitekter, KUBEN Management, Mike Davies (UK), Nøhr & Sigsgaard Arkitekter, Space Design (UK), Sweco (tdligere Grontmij og Carl Bro) – og en lang række arkitekt- og ingeniørfirmaer i forbindelse med tilbudsgivning på større byggerier.
Dagsinstitutioner, fritidsordninger, klubber m.m,
Blovstrød børnehuse, Børnehuset Skovmosen, Børnehuset Skrænten, Klub Bakkens Hjerte, Klub Fiolen, Klub Svanen, Marslev børnehus, Ordrup Fritidscenter, Vrå Børnehus samt SFO’er på en god række af ovennævnte skoler.
Bøger


PLANNING LEARNING SPACES
Planning Learning Spaces udkom efteråret 2019 og samler de bedste input fra 20 førende internationale eksperter i en guide til design af læringsrum skrevet til arkitekter, skolefolk og skoledesignere. Lene har bidraget til bogen med afsnit om inddragelse og samskabelse – og hvordan læringsrum spiller sammen med hele læringskulturen. Sir Ken Robinson og Herman Hertzberger har begge skrevet forord til bogen, som også får gode ord med på vejen af Andreas Schleicher.


SPAZI ED EDUCAZIONE
Spazi ed Educazione udkom i efteråret 2019 og samler forskningsbidrag om læringsmiljøer fra ledende italienske kræfter omkring Bologna Universitet med professor Vanna Gheradi i spidsen. Lene har bidraget med et kapitel til bogen om “How the organization of spaces influences on education”, hvor hun peger på, at skolers rumlige organisering må gå nye veje i takt med fleksible og dynamisk organiserede læreprocesser med eleven i centrum.