FREMTIDENS SKOLE I DET 21. ÅRHUNDREDE
Sammen med skoler og kommuner i Danmark og globalt udforsker vi konstant next practice, visionære udviklingsprojekter og skaber konkret hands-on forandring indenfor projektbaseret læring, det 21. århundredes kompetencer, elevsamskabelse, inkluderende læringsrum og visionære skole-, klub- og uddannelsesbyggerier til fremtiden.
Vi brænder for det, vi laver og for den spændende forandring, vi kan skabe sammen for børn og unge – og vi går gerne forrest.
Nedenfor kan du se vores bud på 10 Veje til Fremtidens Skole. 10 udviklingsfelter, som sammen og hver for sig skaber en vigtig bevægelse for vores børn og unges gode liv nu og i fremtiden.
Tag også et kig på nogle af vores projekter. Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak om eventuelt samarbejde.
Interesser & passioner med ind i skolen, fokus på læringslyst og relationer og ikke mindst eleven som central aktør i sin egen læringsrejse.
Fra klasselokaler og passive arealer til
Meningsfuldhed, ægte værdiskabelse og autentiske, hands-on projekter, der skaber en konkret forskel og giver mening til læreprocesserne.
Eleven som medunderviser, læringsudbyder og aktør i egen læring og skolens virke
Fra privatpraktiserende lærere og separat arbejdende pædagoger til nye roller i
PROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER
RELATIONER & FÆLLESSKABER I SKOLEN FOR ALLE
At kunne være sig selv og opleve sig betydningsfuld og respekteret i et fællesskab, man hører til i, hvor man kan bidrage positivt
Kreativitet, bevægelse, fordybelse, forskellighed og kollaborative læreprocesser
Hvordan gentænker vi skole med fokus på formål, elevernes forskellige behov, fremtidens verden, meningsfuldhed og læringslyst?
DIGITAL KREATIVITET
Nye læringsbehov og muligheder, flipped & blended, sociale medier & connected learners, digitale navigatører & designere
SKOLEN UDEN GRÆNSER
skolen ud i verden, verden ind i skolen i lokale og globale partnerskaber i en internationalt præget hverdag
SE EKSEMPLER PÅ VORES ARBEJDE HER


21st. skills (USA): Kollaboration – podcast med Lene
Hør Lene udfolde begrebet i samtale med West Virginia Department of Education. Hvad er forskellen på


21st. skills (USA): Kreativitetskompetencen – podcast med Lene
Lene taler i denne podcast med West Virginia Department of Education om det 21. århundredes kompetencer.


Association for Learning Environments Europe event
I sidste uge gjorde vi klar til at sende direkte fra Søllested Landsbyordning til vores Association


Learner-led Design Across Europe – A4LE event
Hør med og bland dig i den fælles refleksion, når legendariske professor Stephen Heppell, Terry White og


#UNGELIV – vores nye værktøj for samskabelse i fritidslivet!
Unge skal have endnu klarere stemmer ind i egen hverdag. Vores nye værktøj for samskabelse på


År 3 med Projektbaseret Læring i Høje-Taastrup
I 20-21 går vi i gang med tredje år med kompetenceudvikling i projektbaseret læring af 500 lærere og


Lene med i Tænketank om unges fritidsliv og mentale sundhed
Hver femte af vores unge har ondt i livet. Det går ikke bare ud over dem



Læringsrum og relationskompetence
Lene Jensby Lange og Louise Klinge var i september på Grønvangskolen sammen med lærere, pædagoger og ledelser fra


Beskyttet: Skolen ind i fremtiden – med børnene på hjerte
Der er intet uddrag, da dette er et beskyttet indlæg.


Ny sammenhængsplan på 0-18 års området i Vejen Kommune!
Tirsdag startede arbejdet i det ny §17.4-udvalg* i Vejen Kommune. Udvalget skal udvikle en ny sammenhængsplan


Ungestemmer, der rykker i Høje-Taastrup!
Så gik startskuddet for tre ungecamps om Campus for fremtidens ungeliv i Høje-Taastrup. Lise Lotte, Peter


Læringsrum – redesignet af eleverne!
Vi har armene helt oppe over hovedet over Lolland! Eleverne på Søllested Skole har redesignet deres


NY SKOLE I SUNDBY – DANMARKS FØRSTE SVANEMÆRKEDE SKOLE
Sundby får en ny, helt særlig skole. Endelig må vi løfte sløret for, at Autens sammen


Læring med engagementet forrest!
Projektbaseret læring spiller en stigende rolle på landets skoler og ungdomsuddannelser. Ovenstående artikel er bragt i


Elever redesigner deres egne læringsrum!
Vi er gået med i et sjovt lille projekt på Søllested Skole i Guldborgsund Kommune. Skolen



Beskyttet: Oplægget til Jels Skole og Rødding Skole 10. august 20
Der er intet uddrag, da dette er et beskyttet indlæg.



Skolen ind i fremtiden – med børnene på hjerte i Jels
Lene var sammen med Mette Thor Jørgensen fra Louise Klinge forbi Jels og Rødding skoler som kickstart


I gang med Projektbaseret Læring på Fyn
Så er hjulene rullet godt i gang på Fyn med skoleårets første forløb om Projektbaseret Læring


Lindbjergskolen vinder årets skolebyggeri
I 2017 vandt vi sammen med Årstiderne Arkitekter, Sweco og Mutopia arkitektkonkurrencen om at bygge den ny Lindbjergskolen i Herning. Tre


Spazio Leo i Modena – laboratorie for fremtiden
Lene holder keynote om samskabelse af læringsrum hos den fremtrædende italienske IC3 i Modena. Lene taler om


Learning Space Design Lab – Enghavegård
Enghavegårdsskolen har i samarbejde med Autens nytænkt og re-designet læringsmiljøer i pagt med den pædagogiske organisering


Autens på LEGO Idea Conference 2020 – virtual edition
D. 10 og 11. marts rykkede Lene og Thea kontoret til Billund – nærmere bestemt LEGO


Autens Social Online – PBL i junglen og i Danmark
Fredag d. 13. marts gik vi online med vores første mini pop-up konference og Autens Social


Modernisering af Funder-Kragelund skole
Silkeborg Kommune ønsker at modernisere den 3,5-sporede Funder-Kragelund Skole, afdeling Funder, hvor der både er behov


Ny skole i Hørning – Bakkeskolen får nye rammer
Befolkningstilvækst i Hørning i Skanderborg Kommune har betydet et øget pres på skolekapaciteten i byen. Hér


Generationernes Hus i Nivå
I Fredensborg Kommune har man i 2018 iværksat udviklingen af den strategiske byudviklingsplan for Fremtidens Nivå


Autens social online – bubbles ´n´ troubles 1
Fredag Social på Zoom. Vi samlede venner der havde tid til en Autens social; Bubbles &


LEGO IDEA CONFERENCE: SPACE MATTERS!
Join us for the very first online version of our highly engaging and internationally acclaimed Learning Space Design Lab™! We will explore how intentional space design can




Autens på Danmarks Læringsfestival
D. 3. og 4. marts 2020 var Autens’ kontor rykket til stand 148 på Danmarks Læringsfestival.


Skolen på toppen af bakken – ny Dybkærskole
På toppen af bakken i Gødvad, kommer ny Dybkærskole til at ligge. En projektkonkurrence som Autens


Projektbaseret læring i Nordsjælland
I Helsingør Kommune har man ambitioner om at arbejde med innovative, autentiske projekter. Hornbæk Skole har


Podcast med Lene Jensby Lange om Learning Space Design
I denne podcast med Lene Jensby Lange, på Aaron Maurer‘s podcast serie ‘coffee for the brain


Workshop om Læringsmiljøer til Vrå Børnehus
Den 13. februar var Lene, Thea og Louise sammen med det pædagogiske personale, som skal flytte


Inkluderende læringsmiljøer på Enghavegård
Enghavegård Skole har sat fokus på inkluderende læringsmiljøer på mellemtrinnet. Derfor har vi i en kreativ


Det kritisk skabende barn – i Helsingør
Hvordan skaber vi de bedste rammer for børns leg, dannelse, nysgerrighed, kreativitet og eksperimenteren i dagtilbud?


Den ny Lindbjergskolen er åbnet
I januar slog den ny Lindbjergskolen dørene op. Det er blevet en fantastisk skolebygning med behagelige,


Helsingør Skole ombygget til fremtiden
Helsingør Skole, afdeling Skolen i Bymidten, er blevet moderniseret og ombygget til fremtiden. I januar 2020


Interview: Lene i samtale med Diarmaid Lawlor, Skotlands Bygningsstyrelse
Lene var inviteret til at holde åbningskeynoten på Education Building Scotland – en årlig konference under


Studietur til High Tech High i San Diego
I november 2019 arrangerede vi en studietur til High Tech High skolerne i San Diego og


Projekt Fremtidens Skole i Høje Taastrup
I august 2018 påbegyndtes Projekt Fremtidens Skole i Høje Taastrup kommune – et ambitiøst kompetenceudviklingsprojekt på


Projektbaseret læring på Brorsonskolen
Brorsonskolen i Varde står overfor at skulle sammenlægges med to af kommunens andre skoler og i



Kursus om Rum & Relationer med Louise Klinge
Sammen med Louise Klinge kører Autens et fordybelsesmodul over 3 eftermiddage for 3K-samarbejdet mellem Gladsaxe, Rudersdal


BYGGEPROGRAM FOR NY ARENAKVARTERETS SKOLE
Beskrivelse Københavns Kommune har hyret Autens med sigte på at opdatere deres pædagogiske funktionsprogram for skolebyggerier.


KICK-OFF KONFERENCE, RØDOVRE KOMMUNE
Autens har nu flere år i træk deltaget ved Rødovre Kommunes opstartskonference for hele kommunens pædagogiske


Workshop for Marslev Børnehus
Tirsdag d. 25. juni 2019, var alle medarbejderne i Marslev Børnehus samlet til en workshop med


Workshop om læringsmiljøer på Skovmose Skolen
Lørdag d. 11. maj 2019 stod et tændt Autens-hold klar til at tage imod alle pædagoger


Når et læringscenter skal designes…
Har du nogensinde tænkt på, hvordan den måde vi indretter læringsrum på, er med til at


Tysk dokumentar om fremtidens arbejde og læring
Sidste år mødtes Marlen og Finn fra The Future of Work Dokumentary teamet med Lene på
Interview: Coffee Break with Lene Jensby Lange on the future of spaces
“Lene Jensby Lange, one of Denmark’s leading specialists in learning space design and CEO of Autens,


Fremtidens Folkeskoler – Kokkedal Skole
Beskrivelse: Fredensborg Kommune investerer i disse år massivt i skoleområdet med flere planlagte projekter for kommunens


Global Schools Alliance på Liger i Cambodia
I efteråret 2018 mødtes vi med ledelserne fra vores Global Schools Alliance skoler på Liger Leadership


TV2 Lorry sender fra Borgerskolen i Høje Taastrup
Vi er i fuld gang sammen med lærere og pædagoger på alle skolerne i Høje Taastrup


Göteborg Kommune kigger på dansk skoletænkning
I 2018 var vi værter for en studietur om 21. århundredes læringsdesign og skoletænkning i Danmark


Ny Klub og PLC på Hellerup Skole – samlokaliseret
Hellerup Skole har hidtil haft klubtilbud på Gersonsvej. I 2017 besluttede man, at klubtilbuddet skulle integreres


3-ÅRSPROGRAM I HØJE TAASTRUP: PROJEKT-BASERET LÆRING
Uge 32 i 2018 lød startskuddet til projekt ”Fremtidens Skole” i Høje-Taastrup Kommune. Dermed også startskuddet


Fremtidens læringsmiljøer, Silkeborg Kommune
I samarbejde med Proceskonsulent Gorm Sæderup og Aarstiderne Arkitekter har vi udviklet forsøgsmiljøer til fremtidens læringsmiljøer




Principprogram for fremtidens skole i København, BUF
Lene har rådgivet om fremtidens skolebyggeri til udvikling af principprogrammering af fremtidige skolebyggerier i København. Et


21st century skills Vallensbæk Læringsfestival ’18
Ida Raben-Levetzau og Lene Jensby Lange holdt 3 x workshop for lærerne i Vallensbæk Kommune til


FREMTIDENS LÆRINGSMILJØER, BARCELONA
I maj 2018 var Autens inviteret til skolekonference i Barcelona i Spanien. Her pakkede vi vores


2. PLADS I KONKURRENCE OM LÆRINGSHUS NÆRHEDEN
Høje Taastrup Kommune har store ambitioner på skoleområdet. Flagskibet i ambitionerne hedder Læringshus Nærheden til den


POP-UP KONFERENCE: HIGH ON HYGGE – LÆRINGSMILJØER
I juni 2018 inviterede vi sammen med Høsterkøb Skole og Louise Klinge til pop-up minikonference om


Nybyggeri for ungdomsuddannelse i Tiller, Norge
På Tiller Vidergående Skole i Trondheim Kommune i Norge har Autens i samarbejde med ARKITEMA bidraget


Helhedsplan – Blovstrød Børne- og Læringsby
Blovstrød by er i stærk vækst. Der bygges nye daginstitutioner og Blovstrød Skole forventes i løbet


TO NYE KLUBBER I ALBERTSLUND KOMMUNE
Autens har i 2018 udviklet vision og lokaleprogram for modernisering eller nybyg af klub Bakkens Hjerte


Inspirationsworkshop i Rudersdal om High Tech High
I 2018 havde Autens arrangeret et besøg af Rachel Nichols og Anthony Conwright fra High Tech


Pilotforsøg – Læringsmiljøer på ny Vrå Skole
I forbindelse med udvikling af nye læringsmiljøer på ny Vrå Skole faciliterede Autens en dag med


Det 21. århundredes kompetencer på Ejby skole
Emma, Ida og Mette var i 2018 inviteret til Ejby Skole. Her holdt de oplæg og


Interview: Lenes take på skoleudvikling til HundrED.org
Lene blev interviewet af HundrED.org i november 2017 til deres første Global Summit. Her blev Autens’s


Projektbaseret Læring på Skolen på Grundtvigsvej
I foråret 2017 havde vi vores engelske samarbejdspartnere David Price og Clare Price fra Engaged Learning


Project LearningShift
Learningshift-projektet blev designet som et banebrydende EU-støttet initiativ. Det har til formål at understøtte og styrke




Oplæg om 21. århundredes kompetencer for Køge Kommune
Køge Kommune afholdte Iværksættermesse, og Autens var blevet inviteret med til at holde oplæg og workshop.


CRAFT KONKURRENCEN DANMARKS LÆRINGSFESTIVAL
Sammen med STIL ved Danmarks læringsfestival i 2018, var Mette med som facilitator og overdommer ved


DET 21. ÅRHUNDREDES KOMPETENCER PÅ HENDRIKSHOLM SKOLE
Lørdag d. 3. marts 2018 havde Hendriksholm Skole i Rødovre en pædagogisk dag med fokus på


PRINCIPPER FOR LÆRINGSMILJØER, SKOLEN I BYMIDTEN
Helsingør Kommune etablerer en ny 4-spors skole i bymidten til erstatning for to eksisterende byskoler. Den


NYT PÆDAGOGISK LÆRINGSCENTER, VINDINGE SKOLE
Autens har i 2017 udviklet et designoplæg til nyt pædagogisk læringscenter (PLC) på Vindinge Skole. Oplægget


Workshop om 21st century skills på Høsterkøb Skole
Emma og Ida holdt oplæg om det 21. århundredes kompetencer i et elevperspektiv på Høsterkøb Skole.


NYE HÅNDVÆRK & DESIGN LOKALER PÅ LINDEBJERG SKOLE
Designoplæg til nyt Håndværk & Design og Billedkunst lokale på Lindebjergskolen i Roskilde (2016) Tag på


TOP 100 I VERDEN: LEARNING SPACE DESIGN LAB™
Learning Space Design Lab blev d. 8. november for anden gang udvalgt til “100 most Inspiring


FREMTIDENS LÆRINGSMILJØER PÅ SKOLERNE, ALLERØD KOMMUNE
I makkerskab med Learningspaces, udarbejdede Autens en rapport med anbefalinger for hver af skolerne i forhold


NYT LÆRINGSMILJØ PÅ MELLEMTRINNET, TOFTEVANGSKOLEN
Autens faciliterede et forløb med fokus på udvikling af nyt læringsmiljø på mellemtrinnet og med samskabende


En ny skole i Haderslev Syd
I 2020 er det planen at en ny skole i den sydlige del af Haderslev skal


JAPANS “NATIONALE INSTITUT FOR UDDANNELSE”, NIER PÅ BESØG
I oktober 2017 var en delegation fra Japans, NIER (National Institute for Educational Policy Research) på


Hackathon i Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune afholdte i 2017 deres årlige Hackathon på Vallensbæk Rådhus. Her konkurrerede 180 9. klasseselever


TIME, TALENT, TECHNOLOGY
Welcome to Time, Talent, Technology – an Erasmus Plus collaboration project to explore teaching and learning


DESIGNLAB FOR FÆLLESKOLEN NUSTRUP SOMMERSTED
Kære alle Tak for en vidunderlig dag i jeres selskab i starten af august! I kan


FÆLLESSKOLEN STARUP ØSBY
Kære alle Tak for en vidunderlig dag i jeres selskab i starten af august! I kan


NØRRESKOV-SKOLEN
Kære alle Tak for en vidunderlig dag i jeres selskab! I kan finde vores oplæg fra


HIGH TECH HIGH – OG FILMEN ALLE SNAKKER OM
Vil I se en film hos jer, der for alvor sætter skole til debat? Og vil


Fremtidens Skole i Høje Taastrup med High Tech High
Autens havde i august 2017 inviteret Larry Rosenstock (grundlægger og CEO) og Jean Kluver (principal) fra


“FREMTIDENS SKOLE I PRAKSIS”, HØJE TAASTRUP KOMMUNE
I 2017 afholdte Høje-Taastrup Kommune en konference om “Fremtidens Skole i praksis”. Omdrejningspunktet for konference var


21ST SKILLS I ELEVPERSPEKTIV (R)
Ida Raben-Levetzau og Lene Jensby Lange holdt 3 x workshop for lærerne i Vallensbæk Kommune til


ANBEFALINGER TIL LÆRINGSMILJØER PÅ SKOLEN PÅ GRUNDTVIGSVEJ
Skolen på Grundtvigsvej har fuld fart frem med nytænkning. Skolen er netop ombygget og vokser kraftigt,


INVENTAR TIL LÆRING: VI DESIGNER TIL FORMÅLET
Når vi designer læringsmiljøer, mangler vi ofte et helt bestemt stykke inventar, som vi så designer


HÅNDVÆRK & DESIGN PÅ LINDEBJERGSKOLEN
Autens designer en række håndværk & design lokaler for Roskilde Kommune. Her kan du se vores


Kloge m2 på Fløng skole
Fløng Skole forventer stigende elevtal. Samtidig har skolen en ambition om styrket differentiering, inkluderende læringsmiljøer og


PÅ VEJ MOD NY PLC PÅ HOPTRUP MARSTRUP VILSTRUP
Hoptrup Marstrup Vilstrup er i gang med at nytænke, hvordan det fysiske miljø kan udnyttes til


Læringsfestival om skolehaver hos Haver til Maver
I 2017 fungerede Autens som rådgiver og procesdesigner for en spændende workshopdag med forskellige aktiviteter. Denne


HADERSLEV SKOLELEDERMØDE: SKOLEN TIL FREMTIDEN
Haderslev Kommune havde samlet skolelederne til en fælles inspirationssceance, hvor vi kiggede ud i verden og


EFFECTIVE CLASSROOM DESIGN
We are so thrilled to be able to share the Danish perspective on Learning Space Design


KEYNOTE I JAPAN OM SKOLEBYGGERI OG LÆRINGSMILJØER
I januar 2017 var Lene og Pia inviteret til Japan af det Japanske Ministerium for Uddannelsesbyggeri,


MICROSOFT OG UCC
161207-carolineskolen-microsoft-lenes-halvdel-kopi-2 161207-carolineskolen-microsoft-lenes-halvdel


HÅNDVÆRK & DESIGN LOKALER, ROSKILDE
Skaberglæde, læringslyst, sanseoplevelser, designprocesser og billedkunst er nøgleordene i de nye fagområder for Håndværk & Design,


Herning Kommune Ny skole – Lindbjergskolen
Herning Kommune har lagt Gjellerupskolen og Hammerum Skole sammen i en ny 4-spors skole for 800


Nyindretning af hjemmeområde på Hellerup Skole
Hvordan får man et åbent læringsmiljø til at spille rigtig godt? Sammen med mellemtrinsteamet på 5.


KEYNOTE OM LÆRINGSMILJØER I GLADSAXE
Lene var inviteret som keynote speaker til Gladsaxe Kommunes kick-off for en massiv satsning for forandring


Global Schools’ Alliance symposium 2016
Autens er sammen med Ørestad Gymnasium vært for årets internationale symposium i Global Schools’ Alliance (GSA).
FLERE AUTENS-PROJEKTER PÅ FACEBOOK!
Det går over stok og sten. Se flere af vores projekter på facebook. Det er langt


Podcast med Lene: Pittsburgh Gal Principal Series
Emily Clare interviewer Lene Jensby Lange til sin podcastserie Pittsburgh Gal Principal om skoler i det


NY INDRETNING FOR A-2 KONSULENTHUS
A-2 ønskede i forbindelse med flytning at få et strategisk gennemtænkt ny indretning, som kunne udtrykke


HOTEL & RESTAURANT – TEKNISK SKOLE SILKEBORG
Designworkshop for Hotel & Restaurant, Teknisk Skole Silkeborg Tak for en rigtig god og kreativ workshopindsats



INSPIRATION TIL NYE LÆRINGSMILJØER?
Det er uhyre vigtigt at have fokus på sine fysiske læringsmiljøer, da de kan have stor



ROSKILDE: HÅNDVÆRK & DESIGNLOKALER
Autens har indledt et løbende samarbejde med Roskilde Kommune som kommunens rådgiver på fremtidens læringsmiljøer, som


NY CAMPUS TIL VIA UNIVERSITY COLLEGE I HORSENS
VIA University College i Horsens drømmer om at skifte de nuværende bygninger ud med ny stationsnær


SKOLEN PÅ ISLANDS BRYGGE BYGGES OM TIL 0.-5. KLASSE
Skolen på Islands Brygge vokser til 7 spor. Derfor opdeler man den i en basisskole i


CAROLINESKOLEN I VERDENSKLASSE
Autens blev i 2015 hyret som udviklingslaboratorium for projekt Verdens Bedste Skole. Vores opgave var at


HÅNDVÆRK & DESIGN OG BILLEDKUNST I ROSKILDE KOMMUNE
Roskilde Kommune har hyret Autens til at lave designoplæg for nye Håndværk & Design-lokaler samt billedkunst


ÅBEN SKOLE & LÆRINGSFORLØB I ROSKILDE
Mikroplast i fjordens fisk og vores fødekæde, skibsbyggeri i håndværk & design med Vikingeskibsmuseet og mange


CAROLINESKOLEN 2020 – IMAGINE SCHOOL
Med ambitionen om at lave den mest fantatiske skole er Autens hyret af Carolineskolens bestyrelse til


BEDFORD-COPENHAGEN LEARNING EXCHANGE
Over de sidste to år har vi haft fire besøg i Bedford og fire besøg i


FÆRØERNE: NYE VEJE FOR NY SKOLE I TÓRSHAVN
Tórshavn Kommune barsler med en ny skole, der samler to nuværende skoler og en række fritidsskoler.


HANDELSSKOLEN I SILKEBORG
Handelsskolen i Silkeborg overvejer at blive en del af det kommende Campus Bredhøjvej, der skal huse


KONFERENCE OM LÆRINGSRUM EFTER REFORMEN
Lene taler på Nohr-Cons konference Faglokaler og læringsrum efter skolereformen den 1. oktober 2015 i København om


CAROLINESKOLEN: THE BEST SCHOOL IMAGINABLE?
Carolineskolen in Copenhagen wishes to reinvent their current school and create the best school possible for
Bedford Copenhagen Learning Exchange, B3/C3, winter 2015
Welcome to third round of Bedford-Copenhagen Learning Exchange. On this page you will find information regarding the
AUTENS VINDER SKOLE+
Autens er med på vinderholdet til det største af projekterne i den stort anlagt kampagne Skole+. Målet


SKOLEREFORM: NYE “GAMLE” SKOLERUM PÅ HØSTERKØB SKOLE
Høsterkøb Skole havde behov for at nytænke sine læringsmiljøer i forbindelse med realiseringen af skolereformen. Der


LEVENDE LÆRINGSRUM
Autens har udviklet et komplet koncept for klasserum – Levende Læringsrum. Det er udviklet til Sosu
Læringsrum, der styrker læring i Skive
Erhvervsakademi Dania i Skive havde inviteret Autens til at inspirere og facilitere en heldagsworkshop i august


Reform: Hvordan skal fritiden organiseres?
Den nye skolereform er trådt i kraft i august 2014 med tiltag og forandringer, der også
Køreplan
Køreplan (-> tilbage til forsiden) Planlægning: Senest 20. juni: Hver skole/værtshold sender deres oplæg til program for


MeetUp: Skolens rum & New Zealand
Autens har besøg af Sandra Jenkins, skoleleder på Freemans Bay School i New Zealand. Sandra er
Autens vinder campusbyggeri
Spændende og nytænkende Teknisk Skole byggeri i Silkeborg: Autens har sammen med Aarstiderne Arkitekter (totalrådgiver), Søren
Ordbog/vocabulary
Vi har samlet en række udtryk, I vil støde på i England – og når engelske
Løse noter fra dagene – især dag 1
Evaluering af dag 1: Helt generelt: Det har været en super spændende dag!! Det har været
Bedfordbesøg Januar-februar 2014
Kære alle Tak for fantastisk selskab, spændende oplevelser og stimulerende samtaler om læring, skole og kultur


SPACEPOD, ET GRUPPERUM ELLER TEAMRUM
Hellerup Skole har netop fået leveret vores første prototype af SpacePod, som Autens har udviklet i


Ny vision – på vej mod skolereform
Skolen på Nyelandsvej har skabt en ny vision for fremtiden: Læring der sætter spor. Medarbejdere og


International praksisudvikling
Autens faciliteter og driver Comeniusprojektet Bedford-Copenhagen Learning Exchange, hvor i alt 12 skoler fra begge byer


Skolereform: Hvad er elevernes budskab?
Frederikssund Kommune er som alle andre godt i gang med skolereformen – og ungdomsskolen er på


INSPIRERENDE LÆRINGSMILJØER PÅ SOSU NORD
Skoleindretning: Hvad er et godt og inspirerende læringsmiljø? Hvordan styrker vi koncentration, trivsel, samarbejde og faglighed


Teknisk Skole vinderprojekt fase 1
Autens er sammen med Aarstiderne Arkitekter (totalrådgiver), Søren Jensen Rådgivende Ing. A/S og Møller & Grønborg